Cât de important este să avem un CV bine făcut? Este acesta cartea noastră de vizită? Un CV bine realizat ne va crește șansele să fim chemați la interviu și să obținem job-ul dorit? Acestea sunt doar câteva dintre cele mai frecvente întrebări legate de CV.

Deși procesul de recrutare are loc și prin intermediul diverselor rețele de socializare, cum este de exemplu LinkedIn sau platforme ce oferă servicii specializate, precum eJobs, BestJobs, Hipo, CV-ul rămâne o cerință obligatorie a angajatorilor.

Redactarea unui CV pentru prima oară, poate părea ceva foarte complicat. Din fericire, există multiple resurse pe care le putem folosi. La o simplă căutare pe Google, ne apar diverse modele de redactare, articole și chiar site-uri unde putem completa informațiile în câmpurile indicate și la final să putem descarca CV-ul complet.

În primul rând, un CV bine redactat va oferi o imagine de ansamblu asupra parcursului profesional și academic al persoanei, asupra abilităților și competențelor pe care această le deține. Din acest motiv, auzim frecvent că CV-ul este “cartea noastră de vizită”, el este interfața care sta între noi și angajator.  CV-ul conține și informații personale, cum sunt hobby-urile. Unii specialiști recomandă să nu includem această secțiune sau să luăm decizia de a o include sau nu, în funcție de job-ul pentru care aplicăm.

În al doilea rând, pentru a ne optimiza șansele de a obține un interviu cu angajatorul, trebuie să ne asigurăm că CV-ul nostru respectă criteriile legate de prezentare, structură și conținut. Un CV corect redactat, este un document coerent, congruent și concis, ce poate fi parcurs ușor de către recrutor.

 Câteva reguli simple în redactarea unui CV

Informațiile incluse în CV trebuie redactate ordonat, aranjate corect în pagină, astfel încât impactul vizual pentru recrutor să fie unul plăcut. Pentru a ne asigura că îndeplinim aceste condiții, parcurgem câțiva pași simpli:

  • Indiferent de formatul pe care îl alegem pentru a ne redacta CV-ul, respectăm instrucțiunile de redactare pentru fiecare secțiune;
  • Ne asigurăm că CV-ul nostru nu conține greșelile gramaticale și de ortografie;
  • Când am ajuns la forma finală, trimitem CV-ul unei persoane apropiate care ne va ajuta să identificăm erorile;
  • În cazul în care includem diverse sublinieri/fonturi speciale, artificii grafice/ simboluri sau culori, ne asigurăm că folosirea lor este justificată pentru a scoate o informație utilă în evidență (de ex. un anumit tip de competență);
  • Este recomandat să redactăm CV-ul cu diactritice, la calculator;
  • Nu folosim abrevieri;
  • Salvăm documentul cu numele și prenumele nostru complet.
  • Transformăm în format PDF, înainte să-l trimitem către angajator, pentru a evita modificarea textului de către unele programe de citire sau transformarea sa într-un document ilizibil.

 

Este important că CV-ul să fie cât se poate de concentrat și să nu se întindă pe mai mult de două pagini. Cea mai mare provocare pentru a atinge lungimea ideală este capacitatea de a sintetiza și de a reda informația cât mai clar și concis și includerea tuturor detaliilor importante.

 

Alexandra Cojocaru

Psiholog – POLIJobs